Education (8)
Danial Webster တစ္ခါက ေက်ာက္တံုးေက်ာက္ခဲ၊ ဒါမွမဟုတ္ ေၾကးမ်ားအေပၚတြင္ စာေပမ်ားေရးထား ခဲ႔လွ်င္ အခ်ိန္ၾကာရင္ ေပ်ာက္ကြယ္သြားမွာျဖစ္ပါသည္။ အဲဒီေက်ာက္တံုး၊ ေၾကးတံုးတို႔ကိုသံုးျပီး ဘုရားရွိး ခိုးေက်ာင္းမ်ား ေဆာက္ရင္လည္း အခ်ိန္ၾကာလာရင္ ဒါေတြဟာ ေပ်ာက္ကြယ္ပ်က္စီးသြားမွာျဖစ္ပါသည္။ ဒါေပမဲ႕လူတစ္ဦးရဲ႔ မပ်က္စီးႏိုင္ေသာ စိတ္ဓာတ္အေပၚကို မူအားျဖင့္ မိမိ၏ျပိဳင္သူျဖစ္ေသာ တစ္ျခား သူမ်ား ကို ခ်စ္ခင္ေအာင္ႏွင့္ မွန္ကန္ေသာ တရားကို လက္ခံက်င့္သံုးေသာ ဘုရားတို႔ရဲ႔မူကို ဒီလူေတြရဲ႔ စိတ္ဓာတ္ အေပၚ ေဖာ္က်ဴးႏိုင္ခဲ႔လွ်င္ အဲဒီမူဟာဘယ္ေတာ့မွ ပ်က္စီးေျပာင္းလဲသြားမွာမဟုတ္ေတာ့ပါ။ M.B.B.S ေအာင္ျပီးလူေတြက အဆိုပါဆရာဝန္ကို Honourific title အျဖစ္ေဒါက္တာ ဟု ေခၚဆို ယူဆ လိုက္ျခင္း အားျဖင့္ ေဒါက္တာတစ္ဦးျဖစ္ သြားပါသည္။ သို႔ေသာ္ doctor as an education person ျဖစ္ရန္ အမ်ားႀကီး လိုေသးေၾကာင္း သေဘာေပါက္နားလည္ဖို႔လိုပါသည္။ တစ္နည္းအားျဖင့္ေျပာရင္ ဆရာဝန္တစ္ဦး သူတစ္သက္တာ မွာေတြ႔ၾကံဳရမဲ႔ ျပသနာအမ်ိဳးမ်ိဳးကို ႏိုင္နင္းစြာ ေျဖရွင္းႏိုင္စြမ္းအသိပညာ၊ အတတ္ပညာ ရွိသင့္ပါသည္။ ထိုအသိပညာ၊ အတတ္ပညာသည္ အလ်ားဘယ္ေလာက္ရွည္ေၾကာင္း၊ အနံဘယ္ေလာက္ ရွည္ေၾကာင္း၊ ထုထည္ဘယ္ေလာက္ရွည္ေၾကာင္း မည္သူမွ တြက္ခ်က္ေပးႏိုင္စြမ္းမရွိပါ။ တကယ္စဥ္းစား ၾကည့္လွ်င္ ထိုအသိÓဏ္သည္ မိမိ၏ လုပ္သက္အေပၚမူတည္ပါသည္။ အဘယ္ေၾကာင့္ ဆိုေသာ္ ဆရာဝန္ တစ္ဦး သိသင့္သိထိုက္၊ ပိုင္သင့္ပိုင္ထိုက္ေသာ အသိပညာ၊ အတတ္ပညာသည္ ၄င္း၏ လုပ္သက္ အေပၚမွာ လံုးဝမူတည္ေနပါသည္။ ဥပမာေျပာရလွ်င္ မိမိေနထိုင္တဲ႔ေနရာမွာ ေဆးဝါး ကုသျခင္းနဲ႔လုပ္ရာမွာ အဲဒီ အျပင္ အဲဒီလူဟာ ရပ္ကြက္အတြင္းတြင္ျပႆနာျဖစ္လွ်င္ လူအမ်ားက သူ႔အေပၚ ကို ေခါင္းေဆာင္ တစ္ဦး အေနနဲ႔ ရႈ႔ျမင္လာပါသည္။ အဲဒါေၾကာင့္ William Osler; the Father of Medicine က ဆရာဝန္ တစ္ဦး သည္သူ႔တစ္သက္တာမွာ ေက်ာင္းသားျဖစ္သည္ဟု ဆိုခဲ႔ပါသည္။လုပ္ကိုင္လႈပ္ရွားမႈသည္ အသက္ျဖစ္ သည္။
ဒါေၾကာင့္ကြ်န္ေတာ္တို႔ဆရာဝန္ေတြ လုပ္ကိုင္လႈပ္ရွားမႈေတြ ရပ္လိုက္တာ နဲ႔ ေသေနျပီဟုသတ္မွတ္ လိုက္ပါ သည္။အဲဒါေၾကာင့္ကြ်န္ေတာ္တို႔ ဆရာဝန္ဟာမိမိရဲ႔ အလုပ္ကိုလုပ္ကိုင္လႈပ္ရွားေနရင္း၄င္းဟာ ေက်ာင္းသား တစ္ေယာက္အျဖစ္ နားလည္သေဘာေပါက္ဖို႔ေကာင္းပါသည္။ ဒီကိစၥ မွာ ေက်ာက္ စရစ္ အတံုးႀကီးကို ရုပ္ထုျဖစ္ေအာင္ လုပ္သလိုပညာသင္ယူျခင္းသည္ လူ႔ရဲ႔ႏွလံုးသားကို အေကာင္ အထည္ေဖာ္ေပးပါသည္ (Addison)/ ကြ်န္ေတာ္ တို႔ကိုပညာသင္ယူတဲ႔ေနရာမွာ ဘယ္လို စဥ္းစား ရလဲ၊ ဘယ္လို ဆံုးျဖတ္ရမလဲကို ဦးတည္ျပီး သင္ထိုက္ပါသည္။ ပညာသင္ယူျခင္းရဲ႔အဆံုးဟာ စည္းကမ္းရွိ လာျခင္းျဖစ္ၿပီး မိမိဦးေႏွာက္ကို အင္အားအျပည့္ျဖင့္ သံုးႏိုင္ျခင္းျဖစ္ၿပီး၊ သူမ်ားေတြ ေျပာထားေသာ သူမ်ားေတြ လုပ္ထားေသာ အခ်က္ အလက္ေတြကို တစ္ခုတည္း စုစည္းေျပာထားျခင္းမဟုတ္ပါ (TWETRS)/
ဆရာဝန္တစ္ဦးရဲ႔ ပညာသင္ၾကားပံုကို တစ္နည္းအားျဖင့္ အမ်ိဳးအစားသံုးမ်ိဳးျဖစ္ေၾကာင္းေတြ႔ရပါသည္။
၁။ သိပၸံနည္းက် ဖြံ႔ၿဖိဳးျခင္း။
၂။ အႏုပညာအရ ဖြံ႔ၿဖိဳးျခင္း။
၃။ အေတြးအေခၚမူမ်ားျဖင့္ ဖြံၿဖိဳးျခင္း ျဖစ္ပါသည္။ စိတ္ဝင္စားဖို႔ေကာင္းသည္မွာ တစ္ခ်ိဳ႔ဆရာဝန္မ်ား သည္၊ ႏိုင္ငံေရးသမား၊ စီပြားေရးသမား၊ ဘဏ္အလုပ္သမား၊ အင္ဂ်င္နိယာ ျဖစ္သြားၾက သည္ ကို ေတြ႔ရပါသည္။ အဆိုပါ ဆရာဝန္မ်ားသည္ သူတို႔ ေဆာင္ရြက္သင့္ေသာ ကိစၥရပ္မ်ားႏွင့္ေျပာင္းျပန္ အလုပ္မ်ားျပဳလုပ္ေနတာကိုေတြ႔ရပါသည္။ အေရွ႔အလယ္ပိုင္းေဒသႏွင့္ ေဘာလ္ကန္ ေဒသမ်ားတြင္ လူေတြကိုအစုလိုက္သုတ္သင္ေနတဲ႔ ဆရာဝန္ေတြကိုေတြ႔ရၿပီး အံဩမိပါသည္။ ထိုနည္းတူစြာဘဲ ေဒါက္တာ Albert Switzerဟာ ျပင္သစ္အုပ္ခ်ဳပ္တဲ႔အာဖရိကႏိုင္ငံတြင္ အသက္(၃၁) M.B.B.S ဆရာဝန္အျဖစ္ ႀကိဳးစား အားထုတ္ခဲ႔ၿပီး သူ႔ရဲ႔ယူဆခ်က္ philosophy of civilisation 1923 ကို စာတန္းတင္ခဲ႔ပါသည္။ ဒီကိစၥအတြက္ ၁၉၅၂ ခုႏွစ္တြင္ Nobel Peace Prize ဆက္သျခင္း ခံခဲ႔ရပါသည္။ တကယ္အားလံုး စာရင္းစစ္ရရင္ "မိမိကိုယ္မိမိလိုအပ္တဲ႔ပညာ ျပည့္စံုတဲ႔ဆရာဝန္လား"ဆိုတဲ႔ ေမးခြန္းကို အေျဖရွာ ၾကည့္ရံုပါဘဲ။ တကယ္လို တာက ကိုယ္ကိုကိုယ္ေကာင္းသတဲ႔ေကာင္းေအာင္ အလုပ္ကိုၾကိဳးစားလုပ္၊ လိုအပ္တဲ႔အသိပညာ၊ အတတ္ ပညာစုေဆာင္း၊ ျဖတ္ထိုးÓဏ္ေကာင္းေကာင္းရရွိလာေအာင္ ႀကိဳးစားရ မည္ျဖစ္ပါသည္။
0 comments:
Post a Comment